Moduli sistema <em>CURE</em>O<sup>®</sup>

Moduli sistema CUREO®

  • 6 modulov
  • Različne vaje, stopnje težavnosti natančno nastavljive glede na zmožnosti pacienta
  • Primeren za uporabo od faze B rehabilitacije in vse do faze F (transsektorska uporabnost)

Različica CUREO® 2.0

Tukaj najdete pregled novosti.


Z nadgradnjo CUREO® 2.0 od februarja 2022 nudimo učinkovita terapevtska orodja za prihranek virov in razbremenitev terapevtov. 

Cureo 2.0 brošura
Active

Z modulom “active“ se trenirajo kognitivne in motorične sposobnosti pacientov. Z različnimi vajami, katerih težavnost je mogoče poljubno prilagajati, se pacienti spodbujajo k temu, da s svojim pogledom in ustreznim premikanjem glave sledijo predmetom in jih vodijo. Na ta način je modul primeren tudi za najtežje prizadete paciente z močno omejenimi zmožnostmi premikanja.

Zgodnja nevrološka rehabilitacija

Modul “active“ že v zgodnji fazi rehabilitacije spodbuja in aktivira pozornost pacientov in trenira njihovo dojemanje, kar ima lahko pozitiven učinek na izboljšanje omejitev, kot je na primer neglect. Pacienti vadijo vnovično ozaveščanje zanemarjenih predelov in širjenje vidnega polja. Spodbuja in podaljšuje se tudi čas pozornosti. Paciente pri izvajanju vaj podpira tudi sistem za vodenje gibanja.

Cogni

Modul “cogni“ omogoča kognitivno in senzorično terapijo. Pacienti z vajami na primer trenirajo svoje spominske sposobnosti in svojo pozornost, trenirajo pa tudi branje in pisanje ter koordinacijo oko-roka.

Kognitivna in senzorična terapija

Modul na igriv način povezuje natančne spodbude za gibe zgornjih okončin s kognitivnimi nalogami. Tako se paciente na primer spodbuja k prepoznavanju in razvrščanju tako oblik in barv kot zvočnih signalov.

 “Cogni“ ob vizualnih namigih nudi tudi govorjene napotke, tako da pacienti takoj po svojem izvajanju prejmejo tudi multisenzorične povratne informacije.

Moto

Modul “moto“ je bil razširjen s terapevtsko igro “Taiko“. Gibi pacientov in njihova sinhronizacija se vodijo in spodbujajo z glasbeno-terapevtskim pristopom. Ritmično-akustična stimulacija hkrati poveča terapevtsko komplianco.

 Terapevtska igra za večjo motiviranost

Pri igri “Taiko“ pacienti v rokah držijo palčke za bobne, s katerimi tolčejo po bobnu v skladu z danim ritmičnim taktom. Z akustično stimulacijo se trenirajo zgornje okončine in trup - tako v smislu motorike kot propriocepcije.

Izbrati je mogoče, če naj namigi pacientom pokažejo, kateri je naslednji boben, na katerega morajo zaigrati, in jih tako po potrebi podpreti in voditi.

"moto" – gibalna terapija za rehabilitacijo

Ob igri "Taiko" nudi modul "moto" še dodatne programe. V igri "Meteor" se pacienti nahajajo na Saturnovih obročih, kjer morajo poloviti meteorje, ki letijo proti njim. Pri "obiranju sadja" morajo igralci obirati sadje z vej nad njimi in ga glede na obliko in barvo položiti v ustrezno košaro. Delati je mogoče eno- ali obojeročno ter z aktivno ali s pasivno funkcijo prijemanja. Pri "tekmovanju gosenic" ali "risanju oblik" se paciente spodbuja k vodenju predmetov, zlasti z gibi rok ali glave, ter k vadbi koordinacije oko-roka.

Relax

Modul “relax“ se osredotoča na oddih pacientov ter na ustvarjanje pozitivnega vzdušja. Spodbujata se nevroregulacija (definicijo si oglejte tukaj) ter ozaveščanje lastnih čustev in telesa.

Odpravite stres in lajšajte bolečine

Krajine v modulu “relax“ so optimalne predvsem za paciente, ki so se večkrat vračali v bolnišnično okolje ali so še vedno v njem, saj paciente sprostijo in zamotijo. Sprostitev spodbuja tudi umirjeno okolje krajin, ki so bile že del sistema CUREO 1.0, na primer otoško ali morsko okolje. 

Spodbujanje sprostitve

Modul "relax" je mogoče uporabljati tudi za zdravljenje posttravmatskih motenj. Vodene dihalne vaje ter pomirjujoče krajine prispevajo k manjšanju stresa. S počasnimi, mirnimi vajami je mogoče zmanjšati tudi občutenje bolečine in stresa. Bolj sproščeni kot so pacienti, večja je pripravljenost za terapijo.

Sonifikacija

Pri vseh krajinah je mogoče vključiti tudi sonifikacijo. To pomeni pretvorbo gibov v zvok, s čimer se sinestetično zvočno aktivira dojemanje prizadetih okončin.

Finger

V modulu “finger“ se spodbuja predvsem fina motorika rok in prstov. Zahvaljujoč vizualnemu sledenju rok pri sistemu CUREO® za prenos gibov rok in posameznih prstov v navidezni svet niso potrebne krmilne ročice, rokavice ipd. Paciente se vodi skozi vaje, s katerimi lahko izboljšajo različne vrste prijemov in svojo koordinacijo.

Urjenje dlani in prstov

Pacienti ob pincetnem prijemu s palcem in posameznimi prsti vadijo tudi močnostni prijem ali razpiranje in zapiranje dlani.

Modul “finger“ nudi tudi možnost izvajanja terapevtskih vaj v eno- ali obojestranskem načinu. Z izvajanjem ročnih aktivnosti, kot so oprijemanje, prijemanje ali držanje, lahko pacienti vadijo gibljivost ter finomotorične gibe dlani in vseh 10 prstov. Pri tem je mogoče vse vaje izvajati tako eno- kot dvoročno ter enostransko ali dvostransko.

Zrcalna terapija

Kot pri drugih modulih sistema CUREO® je tudi v modulu "finger" možno uporabiti zrcalno terapijo. Zahvaljujoč navidezni resničnosti ni potrebna namestitev dodatne opreme, na primer ogledala ali zastora, ki bi lahko motila paciente. Zaradi hitre priprave pa se lahko tudi bolje izkoristi čas terapije. Tako zrcalna terapija s sistemom CUREO deluje na pritisk gumba prek tablice, brez dodatnih motečih elementov. Pacienti in terapevti se lahko v celoti posvetijo terapiji in učinkovito izkoristijo čas.

Igre v modulu "finger" so brezstopenjsko prilagodljive zmožnostim in potrebam pacientov. Mogoče je nastaviti, kateri prsti naj se kako uporabljajo, tako da je možno tudi selektivno naslavljanje posameznih prstov.

Daily

V modulu “daily“ so osrednjega pomena spodbujanje obvladovanja vsakodnevnih nalog, samostojnost ter večstopenjsko načrtovanje dejanj, s čimer se podpirata sodelovanje in udeležba v dejavnostih zunaj okvirjev terapije. Pacienti se z igrivimi vajami, na primer v terapevtski kuhinji, soočijo z aktivnostmi vsakdanjega življenja (ADL-aktivnosti).

Vaje za pozornost

Vizualni in zvočni namigi jih vodijo pri njihovih dejanjih in opozarjajo na tveganja. Z vklopom in izklopom motečih učinkov se pozornost osredotoča na bistvene naloge in trenira delovni spomin

ADL-vadba

Paciente se v navidezni sobi, na primer v kuhinji, usmeri k premagovanju različnih nalog, tudi večstopenjskih, pri čemer je treba slediti tudi pravemu časovnemu sosledju. Naučijo se orientacije v prostoru, prepoznavanja pravih predmetov, načrtovanja potekov in osredotočenosti na ključna opravila. Spodbuja se tudi sposobnost večopravilnosti kljub prisotnosti motečih dejavnikov. Trenira se uporaba predmetov in orodij, pomembnih za vsakdan. Tako lahko te vaje služijo tudi kot terapija za apraksijo. Ročno upravljanje predmetov poleg tega podpira motorično in kognitivno koordinacijo gibov. S prepoznavanjem orodij ter igrivimi navodili za načrtovanje večstopenjskih dejanj se spodbuja tudi delovni spomin.

Spodbujanje zavedanja tveganj

S pomočjo varne navidezne resničnosti se lahko pacienti naučijo rokovanja z nevarnimi predmeti. Uporabo noža ali vročega štedilnika je mogoče vaditi brez tveganja. Zvočne povratne informacije, na primer pohvala ob uspešno izvedeni vaji, paciente motivirajo. Če na kaj pozabijo ali kaj izvedejo narobe, se takoj oglasijo zvočna opozorila. Tako se trenira zavedanje tveganj in pacienti se lahko naučijo bolje oceniti težavne situacije in prilagoditi svoje ravnanje.

Kontaktiraj nas

Pišite nam

Kontaktirajte nas preko spodnjega obrazca in v najkrajšem možnem času vam bomo odgovorili. Polja označena z * so obvezna!

Intercet d.o.o. varstvu vaših osebnih podatkov posveča posebno pozornost in skrb. Podrobnejša pravila glede uporabe in obdelave vaših osebnih podatkov si lahko preberete v Pravilniku o zasebnosti.
Nazaj na vrh